۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

پسرک ایرانی- فرانسوی یا فرانسوی-ایرانی

چند روز پیش رفتم برای دیدن پسر دوستم که حدود پونزده ماهش هست. در دوره اعتراضات به دنیا آمده رفتم همپای بقیه ایرانی ها تظاهرات رفته، اعتراض مدنی اش رو اعلام کرده و در عین حال غذای ایرانی به معده کوچولوش نمی سازه . من این وروجک دو فرهنگی رو خیلی دوست دارم.حالا که داره شروع می کنه به صحبت کردن دو زبانه هست، یک چیزایی رو فرانسه میگه و یک چیزایی رو فارسی،داره قدم های اولش رو برمی داره،از پله می تونه بالا بره و لی پایین آمدن سخته براش.برای منه بچه ندیده هیجان انگیزه

پسرک همیشه مثل یک حجم غیر منتظره ای از نور که ناگهان از درون تاریکی فواره بزند غافلگیرم می کنه.اوایل جرات نداشتم به این توده گرد که دو تا چشم به درشتی گردو داره دست بزنم.حتی می ترسیدم زیاد نگاهش کنم و از پاکی اش چیزی کم شود... ویا خوب بغلش کنم

به صورت پسرک که نگاه می کردم ؛ تمام تصاویر خشنونت باری که در تمام عمرم دیده ام از جلوی چشمم می گذرند و با خودم فکر می کنم همه ما یک روز به همین لطافت به همین پاکی بوده ایم...گریه ام می گیرد.خودم را جمع و جور می کنم و به خودم تشر می زنم : حالا که چی؟دنبال چی هستی؟همیشه آینده بهتر از گذشته هست

۶ نظر:

ناشناس گفت...

قشنگ نوشتی راجع به این وروجک.
آیا ملیت مهمترین قسمت از هویت ماست؟ و چرا. اگه این پسر توی یک شرایط سیاسی دیگه به دنیا میامد باز هم میشد این قطعه زیبا رو نوشت؟

http://phonethe.blogspot.com/ گفت...

ممنمونم از نظرتون،شرایط سیاسی در شکل گیری شخصیت این وروجک کاملا موثر هست به نظر من

سردبیر مقیم در شماره بیست و دو گفت...

گاهی فکر می کنم این منطقه خاور میانه از فرات تا سند نفرین شده است ، پدرم می گفت که اینجا شده است ملک شیطان ، حالا که به یاد می آورم می ترسم ..

حامد گفت...

خیلی خوب می نویسید...
بازم سر می زنم.

{من:آشنای قدمی و شاید غریبه امروز}

http://phonethe.blogspot.com/ گفت...

مرسی،لطف دارید

ناشناس گفت...

آینده وجود خارجی ندارد یعنی هیچ و رویا است و گذشته هرچند بد باشد از هیچ یعنی آینده بهتر است چون انعکاس واقعیات گذشته است. گذشته نیز همیشه گذشته است و خاطره که خود خواهر رویاست. تنها حال وجود دارد که آنهم اگر نجنبیم به خاطره تبدیل می شود. ولی عجله نکن چون چه بجنبی و چه نجنبی تبدیل می شود. پس زمان به نظر وجود ندارد. ماییم و آنچه حس میکنیم. از واقعیتهای پیش رو لذت ببر از این لحظه که این مطلب را می خوانی.