۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه

اصغر فرهادی گفت:
«من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می کنم .مردمی که به همه فرهنگها و تمدن ها احترام می گذارند و از دشمنی و کینه بیزار هستند.»
وسط خواب وبیداری دیدم و شنیدم..... اولین واکنشم اشک بود از دیروز تا امروز بارها و بارها دیدم ؛ وقتی اسم جدایی اعلام میشه  و تصویر هیجان و تلواسه  گروه ایرانی  فیلم و کلمات فکر شده فرهادی......می دونم که خیلی از ایرانی ها با هر عقیده  جهت گیری مذهبی اجتماعی همین حس رو تجربه کردند .
 با خودم فکر می کنم که یک تفکر  چطور می تونه  توی سرنوشت یک ملت موثر باشه  !
افرادی مثل فرهادی  به سرزمین مادرشون پشت نکردند، تنها نیمه خالی لیوان رو هم ندیدند ، جنس حرفش ایرانی هست .با خودم میگم فرد فرد آدمها می تونند مهم باشند چون میشه که سخنگو و نماینده  یک ملت  باشند و تغییر بدهند سرنوشت یک ملت رو ، مثل رضا شاه ، مصدق ، دهخدا و ......  این دیگه آخرش!

هیچ نظری موجود نیست: