۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

به قول دوستان، تولدم مبارک


من متولد شدم ، حدود سه دهه و اندی پیش .ثبت شدم و فهمیدم:

  • اسم اينجا دنياست ... فرقي نداره وسط یک دنیا ذوق و شوق دوست وآشنا به اين دنيا بيايي يا با ناسزاو فریادهای قابله اي بي سواد ، در ده كوره اي دور .
  • اينجا دنياست ... فرقي نمي كند با ناز و نوازش عزیزانت، درترانه و تَرنم بخوابی يا در حسرت شنيدن يك لالايي ِ ساده .
  • اینجا دنیاست...فرقی نمی کنه که عزیزانت برای بغل کردن جسم کوچولوت صف کشیده باشند یا در حسرت نگاه گرم مادر تنهات باشی
  • اينجا دنيا است ... فرقي نمي كند نامت رو از لابلای اسطوره ها و افسانه ها بگيرند يا از آخرين زن فوت شده ي فامیل .
  • اينجا دنيا است ... فرقي نمي كند هميشه درراس اولین ها نشسته باشي يا در شلوغي نامهاي نوه ها و نتيجه ها فراموش شوي .
  • اينجا دنيا است ... فرقي نمي كند چهار مهر ماه به دنيا آمده باشي ، با يك بغل تبريكات ريز و درشت ، يا چهار مهر ماه به دنيا آمده باشي ، اما در انتظار آشنايي كه فقط روز آمدنت را به ياد داشته باشد .

اصلا" اينجا دنياست و تو دعوت شدی ،یا به زور اومدی فرقی نداره مهم اینه که هستی . اينجا سال هاي ساله كه كار از كار گذشته است . اينجا سالهاي ساله كه خوبي ها به پاي سادگي ها گذاشته مي شود . اينجا سالهاي سال است كه راست ها کج و کج ها راست به حساب مي آيند . اينجا سالهاي سال است كه فقط آدمها مي توانند آدم نباشند . اينجا سالهاي سال است كه همه ي روزها ، به سرعت مي آيند و می روند ، حتي روزي كه براي اولين بار فهميدي نام اينجا دنياست!

من دنیا آمده ام … آمده ام و بايد بمانم ، آمده ام و راهي نيست ، بايد بمانم ، با ديگران، با عزیزانم … با آنها كه خيال مي كنند يا ايمان دارند نماندن من برايشان پايان زندگي است !

من آمده ام تا تماشا كنم . زندگي دوست داشتني نيست اما تماشايي است ! من آمده ام و مي مانم تا پايان تا انتها !

من آمده ام تا ميان اين همه شلوغي دست و پا بزنم ....یاد گرفتم که زندگی آفریدن هست و نه بودن. من آمده ام که تجربه کنم....

۵ نظر:

حسام گفت...

خیلی زیبا بود واقعا لذت بردم...

ما امدیه ایم زندگی را به دیگران هدیه بدهیم...

http://phonethe.blogspot.com/ گفت...

ممنون ولی همچین هدیه شیرینی هم نیست.

حسام گفت...

هدیه خداوند به ما زندگی است که خودمان می سازیم...اگه هم خیلی مرد باشیم به مردمانی هدیه میدهیم که دوستشان داریم وایثار می کنیم...

Hamideh گفت...

zibaa goftio zibaa neveshti
be ghole panir khora:

bia siffle kon be bougie
ta cent ans bashi en vie
Joyeux anniversaire
:)

http://phonethe.blogspot.com/ گفت...

خدا بگم چیکارت نکنه حمیده جان،
این متن رو تنها یک دو زبانه می تونه بفهمه.جدا بی نظیری خانم دکتر